Gimnastyka korekcyjna

Przykłady zabaw i ćwiczeń z gazetami:

1.Bieg z wymijaniem i potrząsaniem gazetami trzymanymi oburącz w górze. Na mocne

uderzenie w tamburyno i zapowiedź „burza” dzieci zatrzymują się i przyjmując dowolną

pozycję – chronią się przed zamoknięciem wykorzystując gazetę.

2. Ćwiczenie zwinnościowe – podrzucanie rozłożonej gazety w górę i naśladowanie ciałem ruchu jej spadania.

3. Stanie w rozkroku, trzymanie oburącz złożonej gazety – w skłonie w przód wymachy

gazetą w tył i w przód. Po kilku ruchach wyprost i potrząsanie gazetą w górze.

4. Klęk podparty, dłonie na gazecie, skierowane palcami do wewnątrz – przy zgiętych 
w łokciach rękach opad tułowia w przód, dotknięcie gazety brodą i powrót do pozycji wyjściowej. Powtórzone ostatni raz ćwiczenie pozwoli przejść do leżenia przodem za przesuwaną gazetą.

5. W leżeniu przodem unieść gazetę trzymaną za końce oburącz (ręce zgięte 
w łokciach skierowane w bok), dmuchać na gazetę wprowadzając ją w ruch.

6. Usiąść na złożonej gazecie, odepchnąć się piętami i rękami, zakręcić wkoło („karuzela”), a następnie odpychając się rękami z boku, a piętami z przodu wszyscy poruszają się  w dowolnych kierunkach (powtarzamy ćwiczenie łącznie 3 – 4 razy – „karuzelę” i poślizg).

7. Położyć gazetę na podłodze, zwinąć ją po przekątnej w rulon i przeskakiwać przez nią bokiem z jednej strony na drugą, od jednego do drugiego końca.

8. W staniu, rulonik trzymany za końce z przodu – przełożyć nogę przez rulonik, wytrzymać stanie jednonóż wykonując dowolne ruchy wzniesioną nogą, a następnie tą samą drogą przejść do pozycji wyjściowej (ćwiczenie wykonywać prawą i lewą nogą na zmianę).

9. Improwizacja ruchowa – dzieci, wykorzystując rulonik, naśladują różne ruchy –

szermierza, oszczepnika, zamiatacza ulic i inne.

10. Ugnieść gazetę tak, aby powstała kula (piłeczka) – rzuty i chwyty kulki w miejscu,

wchodzie, w biegu, rzuty i chwyty z dodatkowymi zadaniami, np.: przed chwytem klasnąć, dotknąć ręką podłogi, zakręcić „młynka” rękami, wykonać obrót itp.

11. W leżeniu przodem – przetaczanie kulki z ręki do ręki, podrzucanie kulki oburącz
i jednorącz.

12. „Przesuwanka” – skacząc na jednej nodze - przesuwanie kulki stopą w różnych

kierunkach (ćwiczyć skacząc na prawej i lewej nodze).

 

  Pro joomla themes, plogger hosting.