GRUPA II

 

PIĄTEK  26.11.2021

Dzień dobry

I.

■ Przywitajmy się piosenką: „Hello, hello” https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

 

■  Wykreśl wszystkie litery „y” i odczytaj wyraz z pozostałych liter, a dowiesz się co będzie tematem dzisiejszego spotkania

 

y

l

y

i

s

y

y

t

y

 

HASŁO: list

 

Wysłuchaj wiersza Juliana Tuwima „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”. Zwróć uwagę, co było umieszczone na kopercie, o której opowiadał Grześ:

https://www.youtube.com/watch?v=LRwmW9YKs-4

- Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

• O co ciocia poprosiła Grzesia?

• Gdzie Grześ miał wrzucić list?

• Do kogo był zaadresowany list?

• Co według Grzesia znajdowało się na kopercie? Czego tam brakowało?

• Jak zdaniem Grzesia wyglądała skrzynka pocztowa, do której chłopiec wrzucił list?

• Czy Grześ faktycznie wysłał list do wuja Leona?

 

Popatrz, jak wygląda zaadresowana koperta przygotowana do wrzucenia do skrzynki.

- Co musi być umieszczone na kopercie?

- Przypomnij, czy pamiętasz swój adres?

 

Określ położenie znaczka na kopercie używając określeń, np. w lewym górnym rogu, na środku, w prawym dolnym rogu, itp. Jeżeli nie pamiętasz, która strona jest lewa – zrób kilka pajacyków i sprawdź, z której strony bije Ci serce – serce bije z lewej strony.

 

 

II.

Przyjrzyj się wybranym znaczkom pocztowym. Jakie elementy znajdują się na nim? Jaki mają kształt?  Zaprojektuj znaczek według własnego pomysłu.

 

 

Jeżeli masz ochotę, możesz zrobić własnoręcznie kopertę.

https://www.youtube.com/watch?v=yUehw0Q4hOE

 

Na zakończenie naszego spotkania bajka o najbardziej znanym listonoszu – wita Was listonosz Pat:

https://www.youtube.com/watch?v=JmDu42MWqrM

 

Miłego dnia

 

Witajcie!

Mimo tego, że jesteście w domu zachęcam Was abyście śpiewali, rysowali, wycinali, ćwiczyli i uśmiechali się jak najwięcej. Jeżeli wykonacie ciekawą pracę, pochwalcie się, zróbcie zdjęcie i przyślijcie do przedszkola. Bardzo nas ucieszą!

Drogie 6 – latki pamiętajcie, aby utrwalać literki, bawić się głoskami!

Mam nadzieję, że szybko się zobaczymy!

 

TEMAT TYGODNIA: "Jak przekazujemy informacje"

CZWARTEK 25.11.2021

I.

■ Przywitajmy się piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=h9wMpq8kqkA

 

■ Posłuchaj wierszyka o bohaterze naszego dzisiejszego spotkania:

 

Gdy płakałam otarł łezki

Jest pluszowy i niebieski

Ma kokardę, miękkie futro

Tuli mnie gdy jest mi smutno

Każdy dzień jest kolorowy

Gdy jest ze mną miś pluszowy

 

Bohaterem dzisiejszego dnia jest pluszowy miś ponieważ dziś obchodzimy:

"ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA"

Co roku 25 listopada – w rocznicę powstania pierwszej pluszowej maskotki obchodzimy to wyjątkowe święto.

 

■ Kiedy powstał pierwszy miś i jaka była tego przyczyna? Obejrzyj tę niesamowitą historię: https://www.youtube.com/watch?v=pD-L_C0_ay8

■ Zapraszam Cię teraz do miejsca, w którym zobaczysz, jak powstają pluszowe maskotki: https://www.youtube.com/watch?v=3t8UGDObkLM

 

■ Czas na wspólną zabawę z misiem:

https://www.youtube.com/watch?v=nozt3uL8WQs

Jedna łapka – pokazujemy jedną rączkę
druga łapka – pokazujemy drugą rączkę
ja jestem niedźwiadek – wskazujemy na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – pokazujemy jedną nogę, drugą nogę
a to misia zadek – klepiemy się po pośladkach
Lubię miodek – masujemy brzuszek
kocham miodek – masujemy brzuszek
podkradam go pszczółkom – machamy rączkami, pokazując jak pszczółki latają
Jedną łapką, drugą łapką, czasem wciągam rurką – rączki przykładamy do buzi na wzór rurki

 

II.

Pluszowe niedźwiadki są ulubieńcami zarówno dzieci jak i dorosłych. Myślę, że dlatego stały się bohaterami wielu bajek. Którego z nich rozpoznajesz?

Jestem bardzo ciekawa, który miś jest Twoim ulubionym bohaterem literackim. Wykonaj jego portret dowolną techniką plastyczną: farbami, kredkami lub pastelami. Pochwal się swoim dziełem, zdjęcie pracy przyślij na adres przedszkola.

 

■ Na pożegnanie - zabawa taneczna: "Gumi Miś":

https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4&t=24s

 

DROGI RODZICU

Miłej zabawy       Uśmiech

Pozdrawiam Was serdecznie!

 

 

 

Normal 0 false 21 false false false PL X-NONE X-NONE

PIĄTEK 5.06.2020

Witajcie, witajcie!

I.

1. Oto nasza powitanka: https://www.youtube.com/watch?v=t68cblg0Dso

2. Mam nadzieję, że dbasz o swoją sprawność fizyczną. Dzisiaj zacznij od ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

3. Dzieci na całym świecie uwielbiają bajki. Wiem, że Wy również. Ciekawa jestem czy jesteś prawdziwym ekspertem i potrafisz rozwiązać zadania, które Ci przygotowałam.

► Połącz w pary obrazki z tych samych bajek:

Podaj tytuły bajek. Jak myślisz, z jakich krajów pochodzą te bajki?

● „Ali Baba i 40 rozbójników” – to bajka arabska

● „O rybaku i złotej rybce” – to bajka rosyjska

● „Pinokio” – to bajka włoska

● „Calineczka” – to bajka duńska

4. Teraz coś dla prawdziwych „oglądaczy” bajek. Wysłuchaj fragmentów piosenek pochodzących z bajek znanych dzieciom na całym świecie. Spróbuj rozpoznać, z jakiej bajki pochodzą. https://www.youtube.com/watch?v=DF5UuBH6424

5. A teraz prawdziwe wyzwanie. Rozpoznaj bohatera bajki po jego oczach: https:/

PIĄTEK 5.06.2020

 

Witajcie, witajcie!

 

I.

1. Oto nasza powitanka:  https://www.youtube.com/watch?v=t68cblg0Dso

 

2. Mam nadzieję, że dbasz o swoją sprawność fizyczną. Dzisiaj zacznij od ćwiczeń: https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

 

3. Dzieci na całym świecie uwielbiają bajki. Wiem, że Wy również. Ciekawa jestem  czy jesteś prawdziwym ekspertem i potrafisz rozwiązać zadania, które Ci przygotowałam.

 

► Połącz w pary obrazki z tych samych bajek:

 

►  Podaj tytuły bajek. Jak myślisz, z jakich krajów pochodzą te bajki?

 

● „Ali Baba i 40 rozbójników” – to bajka arabska

● „O rybaku i złotej rybce” – to bajka rosyjska

● „Pinokio” – to bajka włoska

● „Calineczka” – to bajka duńska

 

4. Teraz coś dla prawdziwych „oglądaczy” bajek. Wysłuchaj fragmentów piosenek pochodzących z bajek znanych dzieciom na całym świecie. Spróbuj rozpoznać, z jakiej bajki pochodzą. https://www.youtube.com/watch?v=DF5UuBH6424

 

5. A teraz prawdziwe wyzwanie. Rozpoznaj bohatera bajki po jego oczach: https://www.youtube.com/watch?v=Ip3Fdi1Xfyo

 

6. Zapraszam na bajkę pt. „Rękawiczka”, której słuchają rosyjskie dzieci:  https://www.youtube.com/watch?v=Ip3Fdi1Xfyo

 

II.

Bohaterami bajek są ludzie, zwierzęta a czasami nawet rośliny. Narysuj bohatera swojej ulubionej bajki. Jestem bardzo ciekawa kto to jest? Prześlij pracę na adres przedszkola. Pomocne mogą być wskazówki, które Tobie przygotowałam:

 

Piesek -  https://www.youtube.com/watch?v=jqBh7EtFyG8

 

Kotek - https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

 

Miś  - https://www.youtube.com/watch?v=hruQESg9QnA

 

Motyl - https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

 

Pingwin - https://www.youtube.com/watch?v=1BPKvpKAIbM

 

Lew - https://www.youtube.com/watch?v=w-Cg0mTjC-8

 

Lalka - https://www.youtube.com/watch?v=kLJjWdv_Kcg

 

Życzę radosnej zabawy!

 

Pozdrawiamy Was serdecznie

 

/www.youtube.com/watch?v=Ip3Fdi1Xfyo

6. Zapraszam na bajkę pt. „Rękawiczka”, której słuchają rosyjskie dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=Ip3Fdi1Xfyo

II.

Bohaterami bajek są ludzie, zwierzęta a czasami nawet rośliny. Narysuj bohatera swojej ulubionej bajki. Jestem bardzo ciekawa kto to jest? Prześlij pracę na adres przedszkola. Pomocne mogą być wskazówki, które Tobie przygotowałam:

Piesek - https://www.youtube.com/watch?v=jqBh7EtFyG8

Kotek - https://www.youtube.com/watch?v=ONbQrMP9-3o

Miś - https://www.youtube.com/watch?v=hruQESg9QnA

Motyl - https://www.youtube.com/watch?v=kZ9yZ72-3vw

Pingwin - https://www.youtube.com/watch?v=1BPKvpKAIbM

Lew - https://www.youtube.com/watch?v=w-Cg0mTjC-8

Lalka - https://www.youtube.com/watch?v=kLJjWdv_Kcg

Życzę radosnej zabawy!

Pozdrawiamy Was serdecznie

  Pro joomla themes, plogger hosting.